top of page
Konkurs!
Tagi:
Nie ma jeszcze tagów.

Zapraszam do... Mongolii :)

Oto mój kolejny, osobisty "biały kruk". Mongolia, z której jestem baardzo dumna. Państwo to nie jest zbyt zakorzenione w naszej świadomości (przynajmniej mojej ;d), dlatego mamy z nim niewiele skojarzeń i zwykle nikłe pojęcie. Postaram się nadrobić moje zaległości i co nieco Wam na jego temat opowiedzieć :)

Zacznijmy znowuż od podstawowych faktów.

Oficjalna nazwa: Mongolia

Oryginalna nazwa: Монгол улс (Mongol uls)

Stolica: Ułan Bator Ludność: 2 736 800 Powierzchnia: 1 564 116 km2 Język: mongolski Waluta: 1 tugryk (Tug) = 100 mongów Największe miasta: Uliastaj, Ułan Bator

A więc jak zapewne wszyscy wiedzą, Mongolia to dość duży kraj położony w Środkowej Azji między Rosją i Chinami. Klimat w tym kraju jest surowy. Zimy tam są bardzo mroźne, a lata upalne. Z racji tego zaludnienie jest niewielkie, co z turystycznego punktu widzenia jest i wadą, i zaletą. Wartym uwagi miastem jest stolica państwa, Ułan Bator, która przedstawiona jest na mojej pocztówce. Zobaczyć tam można klasztory lamajskie. Jednym z najbardziej sławnych jest klasztor Gandan, który powstał w dziewiętnastym wieku. Aż do 1990 roku był to jedyny działający klasztor w Mongolii.

Godnym uwagi jest również muzeum Czojdżin lamy. Powstał on w pierwszej połowie dwudziestego wieku i poświęcony został wyroczni państwowej (Czojdżin lamie). Zbudowano go w stylu chińskim, a do zdobień zużyto około dwuch tysięcy ton czystego srebra.

Widok z pocztówki kompletnie nie kojarzy mi się z tym państwem i gdyby nie napis, pewnie obstawiałabym, że to jakieś miasto europejskie. Dlatego między innymi tak bardzo mi się podoba :) Świetne jest również to, że kartka ma specyficzną fakturę, jakby była pokryta kropelkami wody.

Nie mam jej niestety z Mongolii. Kartkę otrzymałam czystą w kopercie z Niemiec. Takich pocztówek mam wiele w swojej kolekcji, gdyż wychodzę z założenia, że lepiej jest miec czystą kartkę z danego kraju, niż nigdy takiej nie otrzymać. A jak jest u Was? Zbieracie różne kartki, czy tylko wypisane ze znaczkami? :)

P.S.

Właśnie znalazłam w skrzynce moje Wyspy bożego Narodzenia i jestem kolejną szczęśliwą posiadaczką kartki z tego terytorium <3 <3 Dziekuję Wam za informację o ich stronie (https://www.christmas.net.au), w szczególności Sawatce, u której pierwszy raz o tym przeczytałam :)

bottom of page