top of page
Konkurs!
Tagi:
Nie ma jeszcze tagów.

Magiczne miejsce - Nikiszowiec :)

W poprzedni weekend brałam udział w pewnym wydarzeniu, o którym niebawem napiszę, bo myślę, że jest o czym :) Najpierw jednak chciałam przyblizyć Wam miejsce, w którym owo wydarzenie się odbywało. Mowa o pewnej dzielnicy Katowic: Nikiszowiec. Czym szczególnym się wyróżnia? Myslę, że każdy z Was wywnioskuje już po samych zdjęciach, ale po kolei ;)

Nikiszowiec powstał w 1908 r. jako osiedle robotnicze dla górników z pobliskiej kopalni "Giesche". W całości został zaprojektowany przez architektów z Charlottenburga: Emila i Georga Zillmannów. Mimo złej sławy i wieloletnich stereotypów wśród innych mieszkańców Katowic (właśnie z racji miana osiedla górniczego), dziś Nikiszowiec jest atrakcją turystyczną nie tylko miasta, ale również całego województwa śląskiego (jest jednym z obiektów Szlaku Zabytków Techniki). Natomiast 14 stycznia 2011 roku osiedle to zostało wpisane przez Prezydenta RP na listę Pomników historii.

Mnie Nikiszowiec urzekł od pierwszego wejrzenia. Swoją architekturą, klimatem, spokojem od miejskiego zgiełku z centrum miasta i uśmiechniętymi mieszkańcami :)

A jeśli chodzi o architekturę, to Nikiszowiec jest prawdziwą perełką. Wszystkie kamienice osiedla tworzą jedną spójną zabudowę. Każda zaprojektowana jest w tym samym stylu. Wszechobecna czerwona cegła i czerwone okna bardzo mi się spodobały. Oprócz tego, znaleźć można wiele małych architektonicznych smaczków, wystarczy tylko się przyjrzeć a znajdziemy węża ciągnącego się przez kamienicę, lub ciekawą mozaikę. Oto parę zdjęć z osiedla Nikiszowiec :)

Wydaje mi się, że moje robione w biegu zdjecia nie oddają klimatu tego miejsca, no cóż... Jeśli będziecie na Sląsku, musicie sami zobaczyć :)

Mam z Nikiszowca tylko jedną pocztówkę. Z pewnością kojarzycie Grzegorza Chudego, którego prace znacie z pocztówek na Postallove. Jest on mieszkańcem Nikiszowca i na wielu jego postallówkach możecie zobaczyć to osiedle :) Ale tej kartki, którą mam, nie kupicie na Postallove :) Pierwsza osoba, która zgłosi chęć posiadania tej kartki, dostanie ją ode mnie :) Także śmiało, wystarczy napisać w komentarzu ;)

Jak Wam się podoba kartka i ogólnie osiedle? Nie każdy lubi takie klimaty, jednak musicie mi wybaczyć, bo ja takie uwielbiam :)

P.S. Aaa no i jeśli nie wzięliście jeszcze udziału w konkursie, to zapraszam :)

bottom of page